Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Bogyisz Kft - klíma és ventilátor webshop
1097 Budapest, Timót utca 4/a
Üzlet: (+36)1 215 1662 | Ügyfélszolgálat: (+36)20 933 2499 | Iroda: (+36)70 560 0901 
[FISHER-FUJITSU-GREE-VENTS-AERAULIQA] KLÍMA, VENTILÁTOR ÉS KÖZPONTI PORSZÍVÓ AKCIÓK A [WINTER5] KUPONKÓDDAL MINDEN TERMÉKRE 5% KEDVEZMÉNYT BIZTOSÍTUNK. Részletek >>

Általános szerződési feltételek

A www.bogyisz.hu Webáruházra vonatkozó

Általános szerződési feltételek

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a BOGYISZ Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Szolgáltató) www.bogyisz.hu címen elérhető internetes honlapon (a továbbiakban: honlap) működtetett webáruháza (a továbbiakban: Webáruház) használatának feltételeit, a Webáruházban feltüntetett és nyújtott szolgáltatások igénybevételének módját, kereteit és feltételeit, a Szolgáltató és a Vásárló között létrejövő szerződéses feltételeket, a Szolgáltató és a Vásárló lényeges jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

A Vásárló a Webáruház használatával, ill. a Webáruházon, telefonon, valamint e-mailen leadott megrendelésével elfogadja a jelen ÁSZF-et magára nézve kötelező érvényűnek tekinti.

Főbb fogalom meghatározások:

Szolgáltató: Szolgáltató az, aki a Webáruházban feltüntetett szolgáltatásokat nyújtja, ill. az ott megjelenített termékeket eladásra kínálja, eladja (eladó).

Vásárló: Vásárló az, aki a Webáruházon keresztül, ill. a Webáruházon feltüntetett telefonszámon, vagy e-mailen leadott megrendelésével a Szolgáltatótól terméket vásárol, ill. a Szolgáltató Webáruházban feltüntetett szolgáltatásait ellenérték megfizetése fejében igénybe veszi.

Fogyasztónak minősülő Vásárló: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy Vásárló.

Felhasználó: az, aki a Webáruház honlapját böngészi, a Webáruházat használja (azon vásárlói fiókot regisztrál, vásárol, stb).

A Szolgáltatóra vonatkozó adatok, elérhetőségek:

Cégnév: BOGYISZ Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Rövidített cégnév: BOGYISZ Kft.

Székhely: 1097 Budapest. Timót utca 4. A. ép.
Képviselő neve: Nyikes Martin Gábor ügyvezető
Adószám: 12777178-2-43
Cégjegyzékszám: Cg. 01-09-702935
Nyilvántartó bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
E-mail cím: info@bogyisz.hu

Telefon:

Üzlet: (+36)1 215 1662

Ügyfélszolgálat: (+36) 20 933 2499

Iroda: (+36)70 560 0901


1. A vásárlás feltételei

1.1.Telefonos megrendelés, e-mail útján történő megrendelés

Amennyiben a Vásárló nem kíván a Webáruházban, online felületen adatai megadásával vásárolni, a Webáruház menüsorban megtalálható "Kapcsolat" menüponton belül, illetve a weboldal további felületein megtalálható telefonszámokon, ill. e-mail címen megrendelést adhat le (nyitvatartási időben). A Vásárlónak lehetősége van visszahívást kérni telefonos megrendelés feladásához.


A telefonon/e-mailen keresztül leadott megrendeléshez a Vásárló személyes adatain kívül az alább megjelölt további adatokra lesz szüksége a Szolgáltatónak, a megrendelés teljesítéséhez:

·         termék cikkszáma, megnevezése

·         darabszám

·         számlázási adatok (szállítási adatok, ha eltér a számlázási adatoktól)

·         e-mail cím és mobiltelefonszám, melyen értesíteni tudja a Szolgáltató a Vásárlót

·         fizetési mód megadása

·         bármilyen egyéb olyan információ, amelyet a Szolgáltatónak tudnia kell a megrendelés teljesítéséhez. (például: „Munkahelyemre kérem a szállítást”, vagy a csomagot pénteki kiszállítással kéri a Vásárló, stb.)


1.2. Online (Webáruházban történő) vásárlás (termék kiválasztása, megrendelés összeállítása és elküldése)

Vásárlónak a Webáruházban történő vásárlást megelőzően nem szükséges vásárlói fiókot regisztrálnia, vásárlói fiók regisztráció nélkül is összeállíthatja kosarát, ill. leadhatja megrendelését. A megrendelés véglegesítéséhez, ill. annak Szolgáltató részére történő elküldéséhez a Vásárlónak számlázási és szállítási adatait is szükséges megadnia.

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni (vásárolni) a Webáruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak részletes műszaki adatait. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a "Kosárba" gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár "Megtekintés" gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét. A Vásárló itt leellenőrizheti a rendelés helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is a Vásárló. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

Amennyiben a Vásárló megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni a kosarában elhelyezett termékeket, akkor a "Pénztár" gombra kattintással folytathatja a megrendelése véglegesítését. A Vásárlónak ezután kell megadnia a számlázási, valamint a szállítási címét.

A Vásárló a felkínált lehetőségek közül választhatja ki a neki megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy futárszolgálat által), valamint fizetési módot (utánvét, banki átutalás). Amennyiben a Vásárló a fizetési és szállítási módot kiválasztotta és egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez a "Megrendelés" gombra kell kattintania.


1.3.Termékek ára

A Webáruházban feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes árak, amelyeket a Webáruházban a termékek mellett talál a Vásárló. A feltüntetett árak bruttó árak, a 27% ÁFA-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség megtekinthető az ÁSZF 1.8 pontjában.

Szolgáltató nem vállal felelősséget adminisztrációs hiba folytán és/vagy az informatikai rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű, ill. igazolt piaci árától eltérő, ill. irreális ár (0 Ft) feltüntetéséért.

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen:

·      0 Ft-os ár,

·      kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék),

·      az olyan esetek, amikor nyilvánvaló, hogy a Termék nem az igazolható piaci áron került feltüntetésre és azt a Szolgáltató nem kedvezménnyel értékesíti a (pl.: nyilvánvalóan elírt ár: 10 000 Ft helyett 1000 Ft-ért feltüntetett ár).

Igazolt piaci árnak az árukereső oldalak szerinti átlagár tekintendő. 

Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató a hiba felismerésekor, de legkésőbb a megrendelés leadásától számított 72 órán belül a Vásárlót az általa megadott elérhetőségen értesíti a hibás árról és felajánlja a Vásárlónak a termék tényleges áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli a tényleges áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést. Amennyiben a Vásárló nem nyilatkozik, úgy a Szolgáltató jogosult a megrendelést visszautasítani és törölni. Hibás ár feltüntetése estén, ha a Szolgáltató a megrendelést visszautasította, nem köteles a terméket a Webáruházban hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató a Vásárló részére kompenzációt (pld.: kedvezmény kupon, más egyéb kedvezmény) biztosítani nem köteles.

1.4. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

A Vásárló jogosult kérni a Szolgáltatót, hogy a rá vonatkozó pontatlan, vagy hiányos adatokat a honlapról „Kapcsolat” menüpont alatt elérhető elérhetőségek útján, a Vásárló kiegészítő nyilatkozata alapján kijavítsa, ill. helyesbítse.

1.5. Megrendelés visszaigazolása, szerződés létrejötte

A megrendelés sikeres leadásáról a Szolgáltató a megrendelés leadásának időpontját követő legkésőbb 24 órán belül automatikusan generált e-mail üzenetet küld a Vásárló által a megrendelés leadása során megjelölt e-mail címére (a továbbiakban: Vásárló e-mail címe). A Vásárló tudomásul veszi, hogy a megrendelés sikeres leadását igazoló e-mail nem minősül a megrendelés Szolgáltató általi elfogadásának, az alapján a Szolgáltató és a Vásárló között szerződés nem jön létre. A Szolgáltató a megrendelés elfogadásáról legkésőbb a megrendelés leadásától számított 72 órán belül küld a Vásárló részére részletes visszaigazoló e-mailt (a továbbiakban: visszaigazoló e-mail). A  Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha megrendelés leadásától számított 72 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól a visszaigazoló e-mailt. A visszaigazoló e-mail Vásárló címére történő megérkezésével a Szolgáltató és a Vásárló között a szerződés létrejön.

A Vásárló saját maga a Webáruházon keresztül nem tudja módosítani, vagy törölni rendelését. A Szolgáltató által visszaigazolt megrendelés módosítására a megrendelés visszaigazolását (azaz a visszaigazoló e-mail vásárlói e-mail címre történt megérkezését) követő legfeljebb 24 órán belül van mód. Ebben az esetben a Vásárló a megrendelés módosítása érdekében köteles felvenni a kapcsolatot a Szolgáltatóval  a jelen ÁSZF elején a Szolgáltatóra vonatkozó adatok között megjelölt elérhetőségek valamelyikén, hogy a megrendelés módosítani tudja annak érdekében, hogy ne kerülhessen sor nem kívánt rendelés teljesítésére.

24 órán túli módosítási kérelem teljesítésére nincsen mód, ebben az esetben a jelen ÁSZF 2.2. pontja szerinti, fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult a megrendeléstől elállni, és ezt követően új megrendelést leadni. Fogyasztónak nem minősülő Vásárló esetén a megrendelés törlésére kizárólag a termék vételárának 50%-ának megfelelő összeg, mint rendeléstörlési díj megfizetése ellenében kerülhet sor.

A Vásárló tudomásul veszi, hogy amennyiben a visszaigazolt megrendelés szerint köteles a Szolgáltató részére foglalót fizetni, úgy az elállási jog gyakorlására a foglaló jogkövetkezményeinek alkalmazásával kerül sor, tehát amennyiben a Vásárlónak felróható okból kerül sor a szerződés megszüntetésére (elállásra), úgy a Vásárló az adott foglalót elveszíti. A foglaló összege egyebekben (a szerződés teljesítésével) jóváírásra kerül az áru átvételekor a számla végösszegéből.

Amennyiben a Vásárló a szerződésben rögzített, ill. a számlán feltüntetett határidőben nem fizeti meg Szolgáltató részére a megrendelés teljes vételárát, úgy a Szoláltató jogosult a teljesítést megtagadni, ill. a teljes vételár megfizetésének határidejét követő 8 napon belül a szerződéstől elállhat.

A megvásárolt termék (áru) a vételár teljes kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonában marad. Amennyiben a szerződés tárgya termékértékesítés beszereléssel, a Szolgáltató a termék tulajdonjogát a teljes vételár (amely a termék árának és a beszerelés díjának együttes összege) maradéktalan kifizetésééig tartja fenn. A termékre vonatkozó dokumentáció (számla, jótállási jegy, stb) kizárólag a teljes vételár (amely termékértékesítés beszereléssel esetén a termék árának és a beszerelés díjának együttes összege) maradéktalan kifizetését követően kerül a Vásárló részére átadásra.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szerződéskötés nyelve: magyar.

A jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató és a Vásárló között létrejövő szerződés írásbeli szerződésnek minősül. Szolgáltató a szerződést iktatja, mely utólag hozzáférhető. Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

1.6.Fizetési módok

Utánvét: utánvétes fizetéskor a  megrendelt termékek vételárát, valamint az esetleges többletköltségeket (pld: szállítási díj, csomagolási díj, stb) a Vásárlónak az átvételkor a szállítónak kell fizetnie.
Utánvétes fizetés díja készpénz esetén: 550 Ft
Utánvét fizetés díja bankkártyás fizetés esetén: a végösszeg 1,3%-a

Készpénz: Személyes átvétel esetén a vételárat, valamint az esetleges többletköltségeket (pld: csomagolási díj, stb) a megrendelés átvételkor kell kifizetni készpénzben a megrendelést kiadó munkatársunknak.

Előre utalás:  A Vásárló a megrendelt termékek vételárát, valamint az esetleges többletköltségeket (pld: szállítási díj, csomagolási díj, stb) azok kiszállítását, illetve átvételét megelőzően fizeti meg a Szolgáltató bankszámlájára átutalás útján.

Előre utalás esetén a megjegyzés rovatban a számla sorszámát minden esetben szükséges feltüntetni. A Vásárló a megrendelés átvételére csak a teljes vételár, valamint az esetleges többletköltségek (pld: szállítási díj, csomagolási díj, stb) Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően jogosult.

1.7. Számla pótlása

 

A Szolgáltató nem köteles a Vásárlónak átadott/elküldött, azonban a Vásárló által elvesztett/fel nem lelt számlát pótolni. A Vásárlónak lehetősége van a Szolgáltató által kiállított számla pótlását a Szolgáltató üzlethelyiségében szóban, vagy a Szolgáltató jelen ÁSZF elején, a szolgáltatóra vonatkozó adatok között megjelölt e-mail címén a számla pótlásához szükséges adatok (Vásárló neve, a pótolandó számla sorszáma, esetlegesen a vásárolt termék megjelölése, vásárlás időpontja) megadásával, számlapótlási díj Szolgáltató részére történő megfizetése mellett igényelni.

 

A számlapótlás díja pótlással érintett számlánként nettó 1.181,-Ft+ 319 Ft (27%) ÁFA, azaz bruttó 1.500,-Ft.

A számlapótlási díjat a Vásárló a Szolgáltató üzlethelyiségében készpénzben, vagy bankkártyával fizetheti ki. A Vásárló a számlapótlási díjat írásbeli bejelentés, vagy az arra vonatkozó igénye szerint banki átutalással is megfizetheti a Szolgáltató részére. A Szolgáltató a számla pótlását a számlapótlási díj készpénzben történő megfizetését, ill. annak bankszámláján történt maradéktalan jóváírásának napját követő legkésőbb nyolc napon belül teljesíti.

1.8. Szállítás

A küldemények kézbesítése, szállítása futárszolgálat igénybevételével történik. Célja, hogy a Vásárló minden esetben gyorsan, és az adott körülmények szerint a legolcsóbban kézhez kapja a megrendelését. A szállítás időpontjáról a Vásárlónak lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található e-mailen, vagy telefonszámon. A Vásárló a megrendelése leadásával felelősséget vállal azért, hogy az általa a Szolgáltatónak megadott szállítási címen a megrendelést átveszik, ill. a szállítási címen tartózkodó, Vásárlótól eltérő harmadik személy jogosult a megrendelés átvételére. A Szolgáltató erre vonatkozó későbbi reklamációt nem fogad el.

Kiszállítási idő: A rendelés feldolgozásától számított 2-3 munkanapon belül (raktári termék esetén)

Szállítási alapdíjak:

Klíma, Ventilátor, központi porszívó, kapumozgató termékek kiszállítása

GLS Futárszolgálattal: 1 750 Ft

Kiszállítás Magyarország területén 20.000 Ft felett: INGYENES

AKCIÓS matricával megjelölt termékekre az ingyenes kiszállítás nem vonatkozik.

Egyes termékek kiszállítása nem megoldható GLS futárszolgálattal. Ezekre a termékekre egyedi kiszállítási díjat tudunk kalkulálni a megrendelés leadását követően.

Egyéb szállítási információk: 

Amennyiben a Vásárló, vagy általa megbízott, átvételre jogosult személy nem tartózkodik a Vásárló által megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a szállító értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található elérhetőségek útján a Vásárlónak lehetősége van új szállítási cím, vagy időpont megadására, illetve egyeztetésére a kézbesítés kapcsán. A szállító kétszeri kézbesítést kísérel meg az online vagy a telefonos egyeztetésnek megfelelően, azonban ha a 2. kiszállítás is sikertelen a Vásárlónak felróható okból, akkor a Szolgáltató a megrendelést jogosult törölni. A megrendelés előbb írt törlésével kapcsolatban a Vásárló a Szolgáltató felé semmilyen jogcímen nem jogosult igényt támasztani. A Vásárló a megrendelése leadásával tudomásul veszi, hogy a megrendelés átvételének megtagadása nem minősül a szerződéstől való elállásnak. A fogyasztónak minősülő Vásárló az elállás jogát a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet szerinti határidőben, illetőleg e rendelet 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy elállásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozata Szolgáltató részére történő megküldése útján gyakorolhatja. Elállás hiányában a megrendelés átvételének megtagadásával a Szolgáltatónak okozott károkat (különösen, de nem kizárólag: szállítási költségek, csomagolási költségek) a Vásárló köteles a Szolgáltató erre vonatkozó felhívásának kézhezvételét követő legkésőbb 8 napon belül megfizetni.

A megrendelés kiszállítást végző személytől való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, tekintettel arra, hogy a Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a csomag felbontásra kerüljön, és a terméket megtekinthesse. Ha a csomag felbontásra kerül és a Vásárló a termékkel kapcsolatban sérülést, stb. nem talál, de a későbbiekben mégsem szeretné a terméket, akkor a szállítólevél aláírása a továbbiakban nem zárja ki az elállási jog gyakorlását. A szállítólevél aláírásával a Vásárló elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).

Ha Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személy jelenlétében jegyzőkönyvet kell felvenni. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal.

2. Elállási jog

A fogyasztónak minősülő Vásárló a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet rendelkezései szerint az elállási vagy felmondási jogát áru adásvételére irányuló szerződés esetén az árunak, több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak, több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,  ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától; szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. Az előbb írtak nem érintik a fogyasztónak minősülő Vásárló azon jogát, hogy elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztónak minősülő Vásárló tett ajánlatot, a fogyasztónak minősülő Vásárlót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A fentebb írt elállási, vagy felmondási jog a fogyasztónak nem minősülő Vásárlókat nem illeti meg.

A Vásárló az átvett áru megvizsgálása, kipróbálása során köteles az eredeti (gyártói) termékcsomagolást megóvni, azt sérülésmentesen felnyitni, az áruval együtt megkapott dokumentációt, papírokat hiánytalanul és sértetlenül megőrizni. A Vásárló köteles az áru állagát a kipróbálás során megóvni, ill. az áru tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékű kipróbálást meghaladó használattól tartózkodni.  A Vásárló az áru előbb írtak szerinti kötelezettségei be nem tartásából eredő értékcsökkenésért a 2.2. pontban írtak szerint a Szolgáltatóval szemben helytállni köteles.

2.1.Fogyasztót a következő esetekben nem illeti meg az elállási jog:

- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 15 naptári napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.

2.2.Elállási jog gyakorlásának a menete

Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát (a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletben található nyilatkozat-minta is felhasználható) köteles a Szolgáltatóhoz eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél (e-mail) útján) a jelen ÁSZF elején, a Szolgáltatóra vonatkozó adatok között megadott elérhetőségek figyelembe vételével. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az előbb írt rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztónak minősülő Vásárló elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak. Postai szolgáltató igénybevétele esetén a postára adás dátumát, e-mail értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.

A fogyasztónak minősülő Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket/termékeket a Szolgáltató jelen ÁSZF elején feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 naptári napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 naptári napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárcégnek átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége fogyasztónak minősülő Vásárlót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató egyértelműen, írásban vállalta e költségek viselését. Fogyasztót a visszaszállíttatás költségén kívül az elállással összefüggésben egyéb költség nem terheli. A legolcsóbb szállítási módtól eltérő szállítás költségét (például 2 emberes szállítás) a Szolgáltató nem téríti vissza, fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 23. § (3) bekezdés alapján. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

Ha a Szolgáltató az áru beszerelését, üzembe helyezését (a továbbiakban: szolgáltatás teljesítését) is vállalta, és a szolgáltatás teljesítését a fogyasztónak minősülő Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, úgy, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló tudomásul vette, hogy a szolgáltatás teljesítését követően felmondási jogát elveszíti, a fogyasztónak minősülő Vásárló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet szerinti, árura vonatkozó elállási jog gyakorlása esetén az áru Szolgáltató részére történő visszajuttatása érdekében az áru leszerelése és annak járulékos költségei (ide értve az esetleges fal- vagy más javítási költségeket) fogyasztónak minősülő Vásárlót terhelik.

Ha fogyasztónak minősülő Vásárló eláll a szerződéstől, legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve az esetleges szállítási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, mert a fogyasztóak minősülő Vásárló a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte, a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés a megrendelés leadása során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módon történik, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, és e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a fogyasztónak minősülő Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.

A Vásárló felelős a termék átvételét követően a termékben keletkezett károkért, értékcsökkenésért. A  fogyasztónak minősülő Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő károk, értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek - ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a fogyasztónak minősülő Vásárló kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

Elállás esetén a visszaküldött árut a Szolgáltató jogosult szemléztetni, amelyről jegyzőkönyvet vesz fel.

3. Szavatosság, termékszavatosság és jótállás


3.1.Szavatosság (Kellékszavatosság)

A 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről rendelkezéseinek megfelelően, a Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. A fogyasztónak minősülő Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval. A Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait fogyasztónak minősülő Vásárló érvényesíteni már nem tudja. A fogyasztónak nem minősülő Vásárló az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

 

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett (ide értve az idegenkezűség esetét is), nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

A Szolgáltató jogosult a szavatossági igénnyel érintett termék szakmai (szakszerviz) általi bevizsgálását igénybe venni. Amennyiben az előbb írt szakmai vizsgálat eredményeként a Szolgáltató által értékesített termék nem volt hibás, ill. a hiba a teljesítést követően, ill. a Vásárlónak felróható okból, vagy idegenkezűség folytán keletkezett, úgy a Vásárló köteles a szakmai vizsgálat költségeit (különösen, de nem kizárólag kiszállási díj, vizsgálati díj) a Szolgáltató részére megtéríteni. Amennyiben a szavatossági igény alaposnak bizonyul, úgy a Szolgáltató viseli a szakmai vizsgálat költségeit.


Vásárló kellékszavatosság alapján - választása szerint – elsődlegesen kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

 

A Vásárló felelős a termék átvételét követően a termékben keletkezett károkért. Amennyiben a termékben az átvételt követően szavatossági igényt megalapozó hiba mellett - ettől függetlenül keletkezett – károk keletkeznek, úgy azok kapcsán a Szolgáltató kicserélésre, árleszállításra, vagy elállásra vonatkozó szavatossági igény érvény esetén igényt tart, a termékben keletkezett károkat (értékcsökkenést) a Vásárló köteles csereigény érvényesítése esetén  a cseretermék átvételekor megfizetni, ill. az értékcsökkenés összegének figyelembevételével kerülhet sor az árleszállításra, ill. elállás esetén a vételár visszatérítésére. Kijavításra vonatkozó szavatossági igény érvényesítése esetén a kijavítás kizárólag a szavatosság alá tartozó meghibásodás kijavítására, ill. annak  kijavítási költségeire vonatkozhat, a Vásárló felelősségi körébe tartozó hibákra, károkra nem vonatkozhat. Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.


3.2.Termékszavatosság

A Szolgáltató által fogyasztónak minősülő Vásárlónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló követelheti a gyártótól, vagy a forgalmazótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak minősülő Vásárló érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.

A fogyasztónak minősülő Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval, ill. a forgalmazóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.


A gyártót, ill. a forgalmazót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó, ill. a forgalmazó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó, ill. a forgalmazó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

·           a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

·           a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

·           a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót, ill. a forgalmazót terheli.

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval, ill. a forgalmazóval szemben.

3.3.Jótállás

Szolgáltató az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó egyes termékek tekintetében egy éves kötelező jótállást, illetve egyes termékek tekintetében és a gyártó által önként vállalt jótállást is biztosít, melynek időtartama minden esetben a termék mellett, a számlán, vagy a Jótállási jegyen feltüntetésre kerül. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet értelmében a kötelező jótállás időtartama 1 év. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. Fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, azaz magánszemély. Egyéni vállalkozó, közület, cég, alapítvány, vagy bármely egyéb jogi személy nem számít fogyasztónak.

Jótállás esetén a  kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. Amennyiben a terméken idegenkezűség nyomai megállapíthatók, a Vásárló a jótállást elveszti, azaz jótállási jogok gyakorlására nem jogosult.

Vásárlót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a jelen ÁSZF 3.1.. pontjában és 3.2. pontjában meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Jótállási igény az alább felsorolt iratok legalább egyikének bemutatásával érvényesíthető:

·         Szolgáltató által kiállított jótállási jegy,

·         a termékhez mellékelt jótállási jegy,

·         Szolgáltató által kiállított eredeti számla vagy annak másolata.

Amennyiben a fentiek közül egy irat sem áll a Vásárló rendelkezésére, Szolgáltató nem köteles az általa kiállított számlát pótolni. A számla pótlása a Szolgáltatótól a jelen ÁSZF 1.7. pontjában írt feltételek mellett igényelhető.

Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A Szolgáltató jogosult a jótállási igénnyel érintett termék szakmai (szakszerviz) általi bevizsgálását igénybe venni. Amennyiben a Szolgáltató által értékesített termék nem volt hibás, ill. a hiba a teljesítést követően, ill. a Vásárlónak felróható okból, vagy idegenkezűség folytán keletkezett, úgy a Vásárló köteles a szakmai vizsgálat költségeit (különösen, de nem kizárólag kiszállási díj, vizsgálati díj) viselni. Amennyiben a jótállási igény alaposnak bizonyul, úgy a Szolgáltató viseli a szakmai vizsgálat költségeit.

A Vásárlónak lehetősége van közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett szakszervizhez fordulnia, mely az ügyintézés, és a javítás időtartamát lerövidíti, azonban ez nem kötelező.

A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét.

Teendők a termék 72 órán belüli meghibásodása esetén: A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 72 órán belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott terméket Szolgáltató kicseréli. A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt. Az egyértelműen nem rendeltetésszerű használatból eredendő (pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek, idegenkezűség, stb.) meghibásodás esetén a csereigény teljesítésére a Szolgáltató nem köteles.

Amennyiben a cserét követően bebizonyosodik a termék nem rendeltetés szerinti használata, vagy sérülése, a javítás költségeit, vagy a terméket a Vásárló köteles kifizetni. A csereigényről, vagy annak megtagadásáról minden esetben jegyzőkönyv készül.

Ha Vásárló meghibásodást észlel a termékkel kapcsolatban, azt be kell jelentenie a Szolgáltató telefonszámán, vagy a jótállási jegyen szereplő központi szakszervizénél (bővebb információ, telefonszám a termékhez mellékelt jótállási jegyen van). A Szolgáltató jogosult a bejelentés jogosságát (a bejelentéssel érintett termék hibáját) megvizsgálni, vagy a fentebb írtak szerint megvizsgáltatni. Ha a bejelentés jogos, a Szolgáltató vállalja a termék cseréjét.

A termék meghibásodása esetén a csomagolásban lévő, vagy a számlával együtt a Vásárlónak átadott jótállási jegy tájékoztatásának megfelelően kell eljárni.

Portósan küldött csomagokat Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni, azt minden esetben visszaküldi a feladónak. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha pedig a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató vagy a gyártó által megbízott szakszerviz gondoskodik. Minden egyéb esetekben a termék visszajuttatásának költségeit a Vásárló köteles viselni. Amennyiben a visszajuttatást követően kiderül, hogy anyaghibáról, vagy a jótállási feltételek alá eső problémáról van szó, akkor a visszajuttatás (szállítás) költségét Szolgáltató megtéríti Vásárló részére. Harmadik fél által javított, szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a jótállási feltételek alá nem eső problémák (ide értve az idegenkezűség esetét is) esetén a szállítás költségét Szolgáltatónak nem áll módjában megtéríteni.

Amennyiben a jótállási idő valamely terméknél nem került feltüntetésre, úgy annak jótállási ideje iránt Vásárló a Szolgáltató jelen ÁSZF elején megadott elérhetőségein érdeklődhet.

Vásárlót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a jelen ÁSZF 3.1. pontjában és a 3.2. pontjában meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Amennyiben a Szolgáltató annak ellenére is teljesíteni vállalja a Vásárló jótállási igényét, hogy az a Vásárlót nem illeti meg (például az idegenkezűség megállapítható), úgy a Vásárló köteles a felelősségi körébe tartozó, termékben okozott károkat, ill. a Vásárló általi használattal a termékben keletkezett értékcsökkenést a Szolgáltató részére a jelen ÁSZF 3.1. pontban a szavatossági igények érvényesítése kapcsán  írtak szerint megtéríteni.

A jótállás tehát nem érinti a Vásárló jogszabályból eredő - így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési - jogainak érvényesítését.

A Vásárló a jótállási, ill. szavatossági igényét a Szolgáltató jelen ÁSZF elején rögzített elérhetőségein keresztül terjesztheti elő, vagy felkeresheti a gyorsabb ügyintézés érdekében a gyártó saját javítószolgálatát is, melynek elérhetőségeit a jótállási jegy tartalmazza.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Fogyasztónak minősülő Vásárló békéltető testületi eljárást kezdeményezhet a jelen ÁSZF 5.4. pontjában feltüntettettek szerint.

4.Webáruház, honlap használatának további feltételei


4.1. Felelősség

Felhasználó a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért. Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A Felhasználók által a Webáruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Felhasználó elfogadja, hogy a Webáruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a Webáruház, a www.bogyisz.hu honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználót terheli a felelősség.

Amennyiben a Felhasználó a Webáruház felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

4.2.Szerzői jogok

A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Webáruházban, valamint a Webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Webáruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás - például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal - kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel az általa használt domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domain névre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

Kötbér kikötése a jogellenes használatért (szerzői jogok megsértéséért): Saját szellemi tulajdonunk a jelen meghatározott hozzájárulást meghaladó felhasználásért napi nettó 100.000 Ft + (27% ) 27.000,-Ft ÁFA, azaz napi bruttó 127.000,-Ft összegű kötbér megfizetésére köteles. A tartalom jogtalan átvételével a Felhasználó kifejezetten elfogadja e kötbér megállapodást. - (C) 2017. (BOGYISZ Kft. mint az érintett weboldalak tulajdonosa) A bizonyításhoz közjegyzői közokiratba foglalt tartalomtanúsítást alkalmazunk a szerzői jogsértő Felhasználó költségére.

4.3. Adatvédelem:

A Webáruház használatával Felhasználó elfogadja, hogy a Szolgáltató a Webáruház használata során a Felhasználó által megadott/feltöltött adatokat, ill. a használattal kapcsolatban a Szolgáltató által rögzített felhasználói adatokat a Szolgáltató a mindenkor hatályos Adatkezelési tájékoztatója keretei között kezelje.

Az adatkezeléssel kapcsolatos jogokról és jogérvényesítési lehetőségekről részletes tájékoztatás a www.bogyisz.hu honlap „Adatkezelési tájékoztató” fülre kattintva érhető el. 


5. Jogorvoslati lehetőségek

5.1. Panaszügyintézés helye

A Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Cégnév: BOGYISZ Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Rövidített cégnév: BOGYISZ Kft.

Székhely: 1097 Budapest. Timót utca 4. A. ép.
Képviselő neve: Nyikes Martin Gábor ügyvezető

E-mail cím: info@bogyisz.hu
Telefon:
Üzlet: (+36)1 215 1662
Ügyfélszolgálat: (+36) 20 933 2499
Iroda: (+36)70 560 0901

5.2. Panaszügyintézés módja

A Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogás a jelen ÁSZF 5.1 pontja szerinti elérhetőségeken történt előterjesztését követő legkésőbb 30 munkanapon belül - melybe a munkaszüneti napok ideje nem számít be – a Szolgáltató érdemben válaszol a Vásárló kifogására, megjelölve a jogérvényesítés lehetősége esetén a jogérvényesítés lehetséges helyét, módjait valamint az arra nyitva álló határidőket.

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi.

Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen (üzlethelyiségben) közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Szolgáltató a telefonon közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.


5.3.Panaszügyintézés ideje

A Szolgáltató a Vásárló által előterjesztett kifogásokat a jelen ÁSZF 5.1. pontjában megadott közvetlen elérhetőségeken, hétköznapokon 08:00 - 17:00 óráig fogadja.


5.4.Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: a fogyasztónak minősülő Vásárló fogyasztói jogainak megsértésére tekintettel jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz.

Békéltető testület eljárásának kezdeményezése: a fogyasztónak minősülő Vásárló eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, ill. a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Levelezési cím:1253 Budapest, Pf.: 10.

Telefon: +36 (1) 488 21 31

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Lakhelye szerinti Békéltető Testületet megtalálja itt: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Eljárás indítása az Online Vitarendezési Platform segítségével: minden európai uniós tagállam, így Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület látja el.


Bírósági eljárás kezdeményezése.

6.Egyéb rendelkezések

Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF-et a felhasználók, ill. Vásárlók előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A tájékoztatást Szolgáltató a módosított ÁSZF hatálybalépést megelőző kellő időben a Webáruház felületén közzéteszi. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a honlap első használata alkalmával válnak hatályossá a felhasználóval, ill. Vásárlóval szemben, az ezt követő megrendelésekre vonatkozóan.

Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a honlapon, előzetes figyelmeztetés nélkül. A Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy a Webáruházat más domainnév alá helyezze át.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024.07.12.